Co to jest Packshot?
Packshot jest to fotografia produktu, wykonana na białym lub innym jednorodnym tle, dokumentująca jego najważniejsze cechy. Packshoty są podstawowymi zdjęciami wykorzystywanymi w sprzedaży internetowej, ponieważ dzięki prostej formie pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Swoją popularność packshoty zawdzięczają również niskim kosztom wykonania, która w przypadku skomplikowanych produktów, wymagających do prezentacji wykonania kilku zdjęć, ma duże znaczenie. W sklepach internetowych, każdy produkt prezentowany jest na kilku zdjęciach packshot, dlatego stosowanie zdjęć packshot, w celu ograniczenia kosztów, ma swoje uzasadnienie. Packshoty w sklepach internetowych najczęściej łączy się z dużo atrakcyjniejszymi zdjęciami reklamowymi, które wykonuje się dla kategorii lub innych dających się wyodrębnić grup produktów.
Studio fotograficzne Formedia wykonuje packshoty dla wszystkich rodzajów produktów. Obsługujemy małe i bardzo duże zlecenia dla firm z całego świata. Zdjęcia packshot wykonane w naszym studio wyróżniają się wysoką jakością i ciekawymi pomysłami aranżacyjnymi. Cena zdjęć packshot jest zależna od Twoich wymagań dlatego każde zlecenie wyceniamy indywidualnie.
Przykładowe zdjęcia packshot
Zobacz packshoty stworzone w Studio Formedia i oceń ich jakość. Zadzwoń i zamów bezpłatne próbki packshot wykonane na Twoich produktach.
Dlaczego packshoty są popularne?
O popularności packshotów decydują cztery podstawowe czynniki:
- Packshoty produktów były popularne zanim sprzedaż internetowa stała się powszechna. Sklepy internetowe tylko zaadoptowały packshoty jako metodę prezentacji produktów. Zdjęcia packshot są standardem prezentacji produktów w prasie i innych materiałach drukowanych. Dzieje się tak dla tego, że jest to jedyna skuteczna metoda zamieszczenia dużej ilości produktów na jednej stronie, a powierzchnia reklamowa w prasie jest bardzo droga.
- Większość serwisów aukcyjnych wymaga umieszczania packshotów jako zdjęć głównych dla aukcji.
- Zdjęcia packshot są dobrą metodą prezentacji produktu, ponieważ żaden inny element na fotografii nie odwraca uwagi widza.
- Jest to najprostsza i najtańsza forma prezentacji produktu. Dzięki niskim kosztom zdjęć packshotowych, przedsiębiorcy mogą pozwolić sobie na wykonanie kilku zdjęć dla jednego produktu i w ten sposób wzbogacić jego prezentację.
Jak stosować packshoty?
Zdjęcia packshot mają kilka podstawowych zastosowań. Ten typ fotografii odgrywa ogromną rolę w marketingu, dlatego postaramy się wyjaśnić kilka przykładowych zastosowań. Skupimy się na zagadnieniach związanych z handlem i reklamą.
- Firmy produkcyjne wykonują zdjęcia packshot do celów reklamowych i aby umieścić wizerunek produktu na opakowaniu.
- Handlowcy używają ich do kontraktacji.
- Firmy specjalizujące się w handlu internetowym wykorzystują packshoty do dokładnej prezentacji produktów w sklepach internetowych i portalach aukcyjnych. Wiele produktów ma cechy, których nie da się zobrazować na jednej fotografii.
- Gazety i magazyny drukowane używają packshotów do prezentacji reklamowanych produktów.
Generalnie, zdjęcia typu packshot wykonuje się, aby pokazać klientowi cechy produktu. Najczęściej wykonuje się kilka zdjęć pokazujących produkt w różnych ujęciach i konfiguracjach. Packshoty są również doskonałą formą dokumentacji w archeologii i innych dziedzinach nauki.
Zalety zdjęć packshot?
Packshoty mają, przede wszystkim, wartość dokumentacyjną. Prowadząc sprzedaż w internecie trzeba je mieć, mimo że ich wartość marketingowa jest mniejsza w porównaniu do typowych zdjęć reklamowych. Interesująca fotografia reklamowa ma za zadanie przyciągnięcie klienta na stronę produktu, jednak jeśli to się już uda, to jest prawie pewne, że aby kupić produkt, klient będzie chciał obejrzeć go dokładniej. Zdjęcia reklamowe nastawione na wzbudzanie emocji najczęściej nie dają takiej możliwości. Dlatego najczęściej, przy prezentacji produktów w internecie, packshoty łączy się ze zdjęciami reklamowymi.
Jaka jest cena fotografii typu packshot?
Ile kosztują packshoty? Dla przedsiębiorcy, który zamawia packshoty liczy się cena, jakość zdjęć oraz czas ich realizacji. W studio fotograficznym Formedia zawsze staramy się znaleźć kompromis pomiędzy tymi czynnikami, aby trafić w oczekiwania klientów. Packshoty to zdecydowanie najtańsze zdjęcia reklamowe. Każda inna forma fotografii reklamowej pociąga za sobą dodatkowe koszty. Ceny packshotów są zależne od kilku czynników, które postaramy się wyjaśnić poniżej:
Packshoty wymagają doświadczenia
- Studio fotograficzne o wysokiej sprawności i dużym doświadczeniu, wykona packshoty od ręki i w niskiej cenie, zachowując przy tym wysoką jakość. Zachęcamy do kontaktu z naszym studiem fotograficznym. Obsługujemy bardzo sprawnie małe (< 50 szt.) i bardzo duże zlecenia (> 1000 szt.).
- Ilość produktów dla profesjonalnego studia nie ma znaczenia, ponieważ wyceniany jest czas potrzebny na zrobienie jednego zdjęcia i jego retusz, a nie wielkość zlecenia.
Jakość produktów ma znaczenie przy wycenie zdjęć
- Jakość produktów ma ogromne znaczenie przy ustalaniu ceny packshotów. Packshoty produktów o wysokiej jakości, posiadających precyzyjne wykończenia zawsze kosztują mniej, ponieważ nie wymagają zaawansowanego retuszu.
- Stan w jakim produkty docierają do naszego studia fotograficznego jest kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę. Najlepszym przykładem są packshoty odzieży. Jeśli ubrania zostaną dostarczone w worku, nasi pracownicy będą musieli je wyprasować i odpowiednio przygotować do prezentacji.
Każdy packshot jest inny
- Powtarzalność produktów powoduje, że cena packshotów ulega zmniejszeniu. W niektórych przypadkach nie trzeba wykonywać wszystkich zdjęć produktów i wystarczy powielić je w post-produkcji np. przez zmianę koloru.
- Każdy rodzaj produktów ma nieco inną cenę. Dla przykładu packshoty biżuterii są bardzo wymagające, ponieważ klient ogląda ją w dużym zbliżeniu. Podobnie jest z przedmiotami posiadającymi dużo powierzchni przezroczystych i odblaskowych. Cena takich produktów jest wyższa od standardowej. Studio fotograficzne Formedia doskonale radzi sobie podczas realizacji trudnych zleceń, ponieważ posiadamy kilkanaście lat doświadczenia w pracy z produktami.
- Końcowa rozdzielczość zdjęcia packshot ma wpływ na cenę, ponieważ na zdjęciu o niskiej rozdzielczości nie widać szczegółów, na przykład niedoskonałości produktu, które przy zdjęciu w dużej rozdzielczości trzeba poprawiać bardzo dokładnie, co wydłuża czas retuszu. Jednak z tej metody obniżania wyceny nasi klienci korzystają niezwykle rzadko, ponieważ zdjęcia packshot mają wiele zastosowań i najczęściej są potrzebne w maksymalnym rozmiarze, a dopiero potem ich rozmiar jest dostosowywany do metody publikacji.
Packshoty w sklepie internetowym
Same packshoty to zbyt mało aby przyciągnąć klientów. Sklep internetowy kusi klientów zdjęciami wizerunkowymi, reklamowymi, filmami i animacjami. Packshoty są niezbędne jako uzupełnienie innych zdjęć reklamowych. Najczęściej stosuje się je na karcie produktu. Ilość zdjęć typu packshot musi być wystarczająca do zapoznania się z najważniejszymi cechami produktu. Np. odzież, która posiada wzór na plecach, musi mieć minimum dwa zdjęcia, jedno z przodu i jedno z tyłu. Mile widziane byłyby też dwa zbliżenia, ponieważ klient lubi widzieć wykończenia i strukturę materiału. Na szczęście packshoty są tanie, dlatego opłaca się wykonać większą ilość zdjęć dla każdego produktu.