Zdjęcia produktowe – Cena, którą warto zapłacić. Poradnik dla otwierających sklep internetowy.
Zdjęcia produktów są podstawowym i niezbędnym elementem marketingu każdego sklepu internetowego. Jakość i ilość fotografii produktowej wpływa bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Jednak ceny zdjęć produktowych i usług fotograficznych są bardzo zróżnicowane. Z tego poradnika dowiesz się ile kosztuje fotografia produktowa oraz jaką cenę warto zapłacić za zdjęcia produktów. Przeczytasz jak wybrać właściwą ofertę fotograficzną, aby uzyskać dobre efekty sprzedażowe, a jednocześnie zredukować koszty. Przekonasz się czy w Twoim przypadku cena zdjęć ma znaczenie. Wszystkie zagadnienia poruszone w tym poradniku są skierowane do przedsiębiorców prowadzących lub zaczynających sprzedaż w Internecie. Zapraszamy do lektury.
Table of content:
- Ile kosztują zdjęcia produktów?
- Od czego zależy cena zdjęć produktów?
- Czy cena fotografii decyduje o jej skuteczności?
- Czy fotografia produktowa to koszt czy inwestycja?
- Dopiero zaczynam, czy stać mnie na zdjęcia produktów?
- Gdzie zamawiać zdjęcia produktów w niskiej cenie?
- Czy można używać ogólnodostępnych zdjęć produktów?
- Jak redukować koszty związane z fotografią produktową?
- Cena zdjęć produktowych – podsumowanie.
Ile kosztują zdjęcia produktów?
Ceny zdjęć produktowych są bardzo zróżnicowane. Od czego zależy cena poszczególnych typów zdjęć dowiesz się z dalszej części poradnika. Poznaj przybliżone zakresy cenowe, aby przekonać się jak duże jest zróżnicowanie ofert fotograficznych oraz jak bardzo różnią się cenowo poszczególne typy fotografii. Jeśli chodzi o cenę, fotografię produktową możemy podzielić na cztery podstawowe typy zdjęć:
Typ zdjęcia produktowego | Przedział cenowy netto |
Packshoty – (proste zdjęcia produktów na białym tle) | 30PLN – 120PLN |
Zdjęcia produktów w aranżacjach | 120PLN – 500PLN |
Zdjęcia reklamowe z fotomontażem i grafiką | 200PLN – 1200PLN |
Zdjęcia wizerunkowe – sesje zdjęciowe z udziałem modeli, celebrytów, storytelling. Cena dotyczy całkowitego kosztu sesji zdjęciowej włącznie z post produkcją fotografii. | 3.000PLN – 50.000PLN + wynagrodzenia dodatkowe + koszty dodatkowe wynikające ze scenariusza sesji zdjęciowej. |
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Profesjonalna fotografia produktowa dla Firm. Ponad 20 lat doświadczenia. Kompleksowa obsługa sklepów internetowych.
Od czego zależy cena zdjęć produktów?
Cena zdjęcia produktowego zależy od wielu czynników, jednak poniżej omówimy tylko najważniejsze z nich z punktu widzenia przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy. Dowiesz się jakie kryteria bierze pod uwagę studio fotograficzne wyceniając fotografie produktów. Dzięki tej wiedzy obniżysz koszty sesji zdjęciowej. Dla ułatwienia i większej przejrzystości każdy typ zdjęć omówimy osobno.
Cena zdjęć produktów typu Packshot
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Zdjęcia Packshot to najtańszy sposób prezentacji fotograficznej produktów w sklepie internetowym. Z uwagi na ich niską cenę, przy pomocy zdjęć Packshot zaprezentujesz wiele szczegółów Twojego produktu bez narażania się na wysokie koszty. Zobacz jakie czynniki wpływają bezpośrednio na cenę zdjęć Packshot:
- Asortyment fotografowanych produktów – Najdroższe będą zdjęcia produktów wielkogabarytowych, przezroczystych, posiadających wiele powierzchni odbijających światło lub odblaskowych. Jeśli towar w twoim sklepie posiada takie cechy wtedy musisz liczyć się z większymi kosztami produkcji fotografii produktowej.
- Jakość wizualna fotografowanych produktów – Produkty słabej jakości wizualnej potrzebują dodatkowej obróbki graficznej, a to znacząco podnosi koszty. Wybierz do sesji zdjęciowej produkty w jak najlepszym stanie wizualnym i zadbaj o ich zabezpieczenie na czas transportu. Pogniecione, zniszczone lub porysowane produkty utrudnią pracę studia fotograficznego i podniosą koszty Twojej sesji zdjęciowej.
UWAGA WAŻNE!!! – Dobierając towar do sprzedaży w sklepie internetowym pamiętaj, że klient kupujący w Internecie ma ustawowo zapewnioną możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny. Studio fotograficzne dzięki obróbce cyfrowej potrafi czynić cuda, jednak zbyt duża różnica pomiędzy prezentowanym zdjęciem, a realnym wyglądem towaru może spowodować falę zwrotów. Generalnie lepiej wystrzegać się bubli i oferować towary dobrej jakości. Takie podejście z pewnością zaowocuje pozytywnymi opiniami i przywiązaniem klientów.
- Powtarzalność wizualna i gabarytowa produktów wytypowanych do sesji zdjęciowej – Jeśli dostarczysz do sesji zdjęciowej produkty tego samego typu lub o podobnym wyglądzie i gabarytach z pewnością w ogólnym rozrachunku za fotografię produktów zapłacisz mniej. Duże zróżnicowanie gabarytowe produktów w obrębie jednej sesji zdjęciowej powoduje podniesienie kosztów realizacji ze względu na konieczność znacznych modyfikacji oświetlenia i ustawień sprzętu fotograficznego w celu dopasowania go do fotografowanych przedmiotów. Jeśli asortyment w Twoim sklepie internetowym jest bardzo zróżnicowany, to postaraj się pogrupować towar do zdjęć. Dostarczaj do studia fotograficznego jak największe grupy produktów zbliżonych do siebie wyglądem i gabarytami to znacznie zmniejszy koszt zdjęć.
- Sprawdź możliwość cyfrowej zmiany kolorystyki – Jeśli w asortymencie sklepu masz towar występujący w wielu wariantach kolorystycznych to nie musisz płacić za Packshot każdego koloru oddzielnie. Zleć 2-3 zdjęcia referencyjne i poproś o cyfrową podmianę kolorów. W takim wypadku studio fotograficzne zamiast robić zdjęcia każdego koloru oddzielnie wykonuje tylko zdjęcia referencyjne i przy ich pomocy tworzy packshoty w pełnej gamie kolorystycznej. W podobny sposób można podmieniać etykiety na produktach, które posiadają znormalizowane opakowania. W ten sposób z pewnością obniżysz całkowity koszt zdjęć produktów.
- Przygotuj produktów do sesji zdjęciowej – Zlecając fotografię produktową płacisz nie tylko za zdjęcia, ale również za czas, który Studio fotograficzne musi poświęcić na przygotowanie produktów do sesji zdjęciowej. Jeśli Twój budżet na fotografię produktów jest niewielki to prasowanie, czyszczenie, polerowanie, segregowanie lub wstępny montaż produktów możesz wykonać we własnym zakresie. Przygotowując towar do zdjęć obniżysz koszt sesji zdjęciowej.
- Zwiększ ilość produktów dostarczonych jednorazowo do sesji zdjęciowej – Zlecaj jednorazowo jak największe ilości zdjęć produktów. Zamawiając duży pakiet fotografii produktowej możesz liczyć na znacznie korzystniejszą cenę jednostkową. Dodatkowo, duże zlecenia mają w każdym studio fotograficznym wyższy priorytet.
- Dopasuj jakość zdjęć Packshot do swoich potrzeb i oczekiwań klientów – Zlecając zdjęcia produktów musisz zdecydować jaka jakość fotografii produktowej jest wystarczająca, aby zaspokoić oczekiwania klientów. Jeśli nie masz pewności skonsultuj się z doświadczonymi pracownikami studia fotograficznego. Specjaliści od e-marketingu podpowiedzą Ci jaką usługę wybrać, aby uzyskać dobry efekt sprzedażowy i nie przepłacić za zdjęcia produktów.
- Przykład: Jeśli prowadzisz sklep internetowy z artykułami metalowymi takimi jak gwoździe i śruby z pewnością nie ma sensu płacić za fotografię typu premium stosowaną w przypadku prezentacji biżuterii. Prezentacja produktów w każdym sklepie internetowym powinna być estetyczna i pokazywać cechy produktów. Jednak jakość prezentacji powinna być dopasowana do asortymentu. Należy zachować zdrowy rozsądek, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na przykład na zdjęcia wizerunkowe promujące całe grupy produktów lub sam sklep internetowy w mediach społecznościowych.
- Zamawiaj zdjęcia produktów w rozdzielczości i formacie dopasowanym do Twojego sklepu internetowego – Studio fotograficzne podczas retuszu pracuje na zdjęciach produktów w ogromnej rozdzielczości. Wysoka rozdzielczość jest ściśle powiązana z dużą objętością plików zdjęciowych liczoną w megabajtach. Tak duże zdjęcia nie nadają się do ostatecznej prezentacji w sklepie Internetowym. Wysokie rozdzielczości zdjęć są konieczne jedynie podczas retuszu, do wydruku billboardów lub dużych plakatów. Zamawiając zdjęcia produktów dopasowane wielkością i formatem do Twojego sklepu internetowego zaoszczędzisz czas potrzebny na ich prawidłową publikację. Profesjonalne studio fotograficzne może zaoferować również zdjęcia w najnowszych formatach graficznych przyspieszających ładowanie sklepu internetowego takich jak np. *.webp
Cena zdjęć produktów w aranżacjach
Aranżowane zdjęcia produktów mają o wiele większy potencjał marketingowy w porównaniu do zdjęć Packshot. Zdjęcie aranżowane ze względu na swój potencjał i umiarkowaną cenę często jest wybierane jako główne zdjęcie produktu, a czasem pełni nawet funkcję zdjęcia reklamowego. Zdjęcia produktów tego typu wykorzystuje się również do atrakcyjnej prezentacji grup produktów lub kategorii w sklepie internetowym. Fotografia produktowa z aranżacją jest również szeroko wykorzystywana w kampaniach świątecznych, sezonowych, promocjach i wyprzedażach produktów.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Profesjonalna fotografia produktowa dla Firm. Ponad 20 lat doświadczenia. Kompleksowa obsługa sklepów internetowych.
Na cenę zdjęć produktów w aranżacji mają wpływ te same czynniki, które omawialiśmy w przypadku zdjęć Packshot oraz dodatkowo:
- Rekwizyty oraz scenografia użyta do stworzenia zdjęć produktów – Skomplikowana scenografia lub duża ilość wysublimowanych, trudnodostępnych rekwizytów użytych w trakcie sesji zdjęciowej może znacząco podnieść koszt fotografii. Duże studia fotograficzne posiadają w magazynach setki rekwizytów, dlatego wybierając wykonawcę upewnij się, że dysponuje on dużym arsenałem możliwości. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo pieniędzy na inne cele marketingowe.
- Doświadczenie studia fotograficznego – Stworzenie zdjęcia aranżowanego to zadanie dla doświadczonego, zawodowego fotografa. Umieszczając zdjęcie aranżowane w sklepie internetowym przemawiasz do klientów w określonym stylu. Taka prezentacja dopasowana do produktu, aktualnych oczekiwań klientów, zgodna z najnowszymi trendami może znacząco zwiększyć sprzedaż. Niestety jeśli zdjęcia zrobi amator bez przygotowania, wiedzy i umiejętności, możesz osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego. Wbrew pozorom duże, wyspecjalizowane w fotografii reklamowej, studio fotograficzne może zaoferować zaskakująco atrakcyjną ofertę cenową. Jest to możliwe dzięki doświadczeniu, którym dysponuje personel w dużym studio fotograficznym. Dla profesjonalisty stworzenie aranżacji lub kompozycji nie jest żadnym wyzwaniem, dlatego ceny w dużych studiach fotograficznych mogą okazać się niższe niż w przypadku ofert fotografów amatorów.
- Czas realizacji – Stworzenie stylizowanych zdjęć produktów trwa znacznie dłużej w porównaniu do zdjęć typu Packshot. Również retusz cyfrowy jest w tym wypadku bardziej czasochłonny i skomplikowany. Z tego względu fotografię produktów dobrze jest zlecać tylko do dużych wyspecjalizowanych firm fotograficznych. Tylko w dużym studio fotograficznym mamy szansę na szybką realizację i powtarzalną jakość zdjęć produktowych.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Cena zdjęć reklamowych
Zdjęcia reklamowe produktów powstają w umysłach specjalistów od marketingu zatrudnionych w agencjach reklamowych i dużych studiach fotograficznych. Dział kreatywny w studio fotograficznym wyspecjalizowanym w reklamie opracowuje strategię dopasowaną do grupy docelowej oraz aktualnej sytuacji na rynku. W tym wypadku fotograf i grafik są tylko wykonawcami gotowej koncepcji. Dobry pomysł jest cenny ponieważ to on decyduje o skuteczności sprzedażowej zdjęć. Fotografia reklamowa jest nośnikiem przekazu, a jej styl jest językiem jakim sprzedawca lub producent towaru chce przemówić do potencjalnych nabywców. Często pojedyncze zdjęcia lub ich serie opowiadają całe historie, promują zachowania lub styl życia, tworzą w głowach odbiorców nowe potrzeby. W niektórych przypadkach fotografia reklamowa produktów pokazuje stosunek marki do wrażliwych tematów społecznych lub odnosi się do aktualnych zdarzeń uwagę opinii publicznej. Możliwości oddziaływania są niewyczerpane. Fotografie tego typu mają ogromną moc marketingową. Działają wielopoziomowo budując jednocześnie pozytywny wizerunek marki i produktu. Tworzenie skutecznych zdjęć reklamowych wymaga czasu, dobrej koncepcji i perfekcyjnego wykonania. Trudno jednoznacznie oszacować, która z pozycji w wycenie zdjęć reklamowych okaże się najdroższa. Można jednak z całą pewnością powiedzieć, że najcenniejszy, z punktu widzenia przedsiębiorcy, jest dobry pomysł. Od niego zależy całkowity koszt realizacji oraz efektywność reklamy. Kosztów realizacji fotografii reklamowej, nie można przeliczać w taki sam sposób jak w przypadku fotografii Packshot. Fotografia reklamowa pozostaje w świadomości odbiorców i jest efektywna przez długi czas. Jej cena nie obciąża budżetu marketingowego poszczególnych produktów, ponieważ buduje ona również wizerunek całej marki. Zdarza się, że fotografie reklamowe nie zawierają wcale wizerunku promowanego produktu, a jednak ich skuteczność liczona jest w milionach odsłon.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Profesjonalna fotografia produktowa dla Firm. Ponad 20 lat doświadczenia. Kompleksowa obsługa sklepów internetowych.
Cena zdjęć wizerunkowych
Wyceny zdjęć wizerunkowych, podobnie jak w przypadku zdjęć aranżowanych, również składają się z wielu elementów. Różnica polega na tym, że koncepcja sesji zdjęciowej uwzględnia wykorzystanie osób, które swoim wizerunkiem podnoszą wartość i skuteczność fotografii reklamowej. Najczęściej do sesji zdjęciowej produktów wykorzystywany jest wizerunek modelki, modela, statysty. Sesje zdjęciowe tego typu potrafią generować niewielkie koszty w przeliczeniu na cenę jednostkową uzyskanych fotografii. Dobrym przykładem może być sesja zdjęciowa odzieży na modelce.
Pod pojęciem sesji wizerunkowej mieszczą się również zdjęcia reklamowe produktów z udziałem gwiazd ekranu i celebrytów. Skorzystanie z wizerunku rozpoznawalnej osoby, w kontekście reklamy produktu, daje doskonałe efekty sprzedażowe oraz podnosi prestiż marki. Taka reklama działa na klientów jak magnes i przenosi na produkt pozytywną aurę osób prezentujących produkt. Cena jaką przedsiębiorca musi zapłacić dodatkowo za użyczenie wizerunku jest zależna od kilku czynników:
- Rozpoznawalność osoby wykorzystanej w reklamie – Wykorzystaniem wizerunku nierozpoznawalnej modelki lub modela do sesji reklamowej odzieży, nie wygeneruje wielkich kosztów. Modelki agencyjne lub osoby rozpoznawalne z TV to już kilkakrotnie większe wynagrodzenia. Najdrożej zapłacimy za możliwość użycia wizerunku znanych, zawodowych aktorów lub popularnych muzyków.
- Pole eksploatacji zdjęć produktów – to bardzo ważne, aby na etapie przygotowywania sesji zdjęciowej uzgodnić z osobą, która użycza nam wizerunku, pola eksploatacji zdjęć reklamowych. Jeśli zdjęcia produktów z wizerunkiem znanego aktora zechcemy użyć w kampanii billboardowej z pewnością zapłacimy znacznie więcej niż w przypadku użycia tego samego wizerunku w obrębie Internetu.
- Czas eksploatacji wizerunku – możliwość wykorzystania zdjęć reklamowych z wizerunkiem podlega ograniczeniom czasowym. Standardowo podpisuje się umowy na maksymalnie 5 lat. Przedłużenie takiej umowy jest możliwe, ale wymaga odpowiednich zapisów prawnych w umowie. Zdjęcia reklamowe zleca się dużym firmom wyspecjalizowanym w fotografii reklamowej, które dbają o wszystkie szczegóły prawne i mają w tych sprawach doświadczenie. Przedsiębiorca najczęściej nie musi się o nic martwić gdyż podpisuje umowę bezpośrednio ze studiem fotograficznym co znacznie upraszcza wszystkie formalności. W praktyce okazuje się również, że nie opłaca się przepłacać za zbyt długi okres wykorzystania wizerunku. Zdjęcia wizerunkowe z biegiem lat tracą swoją skuteczność i muszą być
- Reklamowany asortyment produktów – cena zdjęć reklamowych zależy również od asortymentu jaki chcemy reklamować. Niektóre grupy produktów zawężają również możliwość wykorzystania rozpoznawalnych osób. Osoby rozpoznawalne dbają o swój wizerunek i ostrożnie podchodzą do projektów reklamowych, które mogłyby narazić na szwank ich reputację.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Czy cena fotografii produktowej decyduje o jej skuteczności?
Fotografia produktowa o charakterze reklamowym, aranżacyjnym lub wizerunkowym musi być przygotowywana przez profesjonalistów. Tylko wtedy można mieć pewność, że wysiłki i poniesione koszty zwrócą się w postaci zamówień w sklepie internetowym. Przygotowanie i planowanie kampanii opartych na fotografii produktów znacznie zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu sprzedażowego. Profesjonalnie przygotowane zdjęcia produktów, targetowane na konkretną grupę odbiorców z pewnością będą kosztować więcej w porównaniu do przypadkowych fotek zrobionych w pospiechu przez amatora fotografii. Jednak w ostatecznym rozliczeniu zawsze okazuje się, że pieniądze zainwestowane w profesjonalny marketing zwracają się z nawiązką, a działania amatorskie okazują się stratą pieniędzy.
Czy istnieje przepis na skuteczną w 100% fotografię produktów? – W teorii istnieje przepis na skuteczne zdjęcia reklamowe – wystarczy zapłacić za wizerunek znanej osoby, zrobić badania rynku, przygotować sesję zdjęciową opartą o chwytliwy temat i nietuzinkowy pomysł, zatrudnić do realizacji najlepszych profesjonalistów, zadbać o masową dystrybucję zdjęć i gotowe. Rzeczywistość wygląda jednak zupełnie inaczej. Niewiele firm ma budżety marketingowe, które pozwalałyby na taki rozmach. Najczęściej działania marketingowe prowadzone są na znacznie mniejszą skalę. Badania opinii publicznej są skuteczne, jednak nie dają 100% gwarancji sukcesu. Takiej pewności nie daje również wykorzystanie wizerunku znanej osoby ze względu na ryzyko nagłej utraty reputacji i sympatii odbiorców naszej reklamy. Nie należy jednak popadać w pesymistyczny nastrój. Specjaliści z branży reklamowej są kreatywni i potrafią sobie radzić z ograniczonym budżetem przedsiębiorców. Żadna agencja reklamowa, ani studio fotograficzne nie da nam gwarancji sukcesu jednak staranne przygotowanie fotografii produktowej z pewnością się opłaci.
Ważne!!! – Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na uzyskanie skutecznych fotografii produktów, zleć fotografię produktową do studia fotograficznego, które w portfolio swoich klientów posiada duże międzynarodowe firmy. Jeśli takie studio zgodzi się zająć Twoim sklepem internetowym, wtedy możesz liczyć na ich doświadczenie zdobyte przy innych sesjach zdjęciowych dla największych firm. Nawet jeśli nie masz budżetu na badanie opinii publicznej czy targetowanie zdjęć produktów to specjaliści zatrudnieni w dużym studio fotograficznym z pewnością doradzą Ci znacznie lepiej niż fotograf amator zajmujący się fotografią okolicznościową. W ten sprytny sposób uzyskasz taniej profesjonalną fotografię produktową i zwiększysz swoje szanse na sukces.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Czy fotografia produktowa to zbędny koszt czy inwestycja?
Fotografia produktowa musi być skuteczna w przeciwnym wypadku z inwestycji zamieni się w zbędne koszty. Sklep internetowy, aby zaistnieć w świadomości konsumentów, wymaga sporych nakładów finansowych przeznaczonych na odpowiednią prezentację produktów oraz działania promocyjne online. Podobnie jak w sklepie tradycyjnym kluczowe znaczenie ma prawidłowe eksponowanie oferowanego towaru. Duża konkurencja i łatwy dostęp konsumentów do ofert z całego świata utrudnia uzyskanie dobrych wyników w sprzedaży. Sytuacji nie ułatwia fakt, że w wielu dziedzinach handlu internetowego działają już duże firmy, których budżety marketingowe są nieosiągalne dla właścicieli małych sklepów internetowych. Należy jednak pamiętać, że w oczach konsumenta wszystkie oferty internetowe są sobie równe. To Twoja szansa. Klienci internetowi wybierając towar spośród setek ofert w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wyróżniającą się fotografię produktową, potem oglądają zdjęcia szczegółowe zawarte na karcie produktu. Na końcu patrzą na cenę, dostępność i koszty przesyłki. Oczywiści od każdej zasady są wyjątki jednak statystycznie większość decyzji zakupowych jest podejmowana na podstawie zdjęć produktów, a coraz częściej również dzięki filmom produktowym. Przedsiębiorca rozpoczynający swoją przygodę w handlu internetowym musi dołożyć wszelkich starań, aby wyróżnić swoją ofertę i poprzez fotografię reklamową zachęcić klientów do zakupu. Dobra prezentacja produktów to inwestycja, która zwróci się bardzo szybko. Na tym polu nie należy robić oszczędności. Przeciętna lub odstraszająca prezentacja produktów to prosta droga do katastrofy sklepu internetowego. Dlatego myśląc poważnie o sprzedaży internetowej dobrze jest zlecić wykonanie zdjęć produktów do profesjonalnego studia fotograficznego specjalizującego się w reklamie produktów.
Dopiero zaczynam sprzedawać w Internecie, czy stać mnie na zdjęcia produktów?
Atrakcyjna fotografia produktowa jest szczególnie ważna właśnie na początku drogi w e-handlu, kiedy sklep dopiero buduje pozytywny wizerunek w świadomości klientów. Wielu przedsiębiorców popełnia błąd myśląc, że na początku działalności uda im się finansować fotografie produktową z pieniędzy pochodzących ze sprzedaży internetowej. Otóż fakty wyglądają zupełnie inaczej – nie będzie sprzedaży internetowej bez inwestycji w fotografię reklamową i kampanie online. Konkurencja w Internecie jest tak duża, że rozpoczynanie e-handlu bez budżetu na fotografię reklamową produktów i kampanie reklamowe jest najczęściej stratą czasu i pieniędzy.
Ważne!!! – planując otwarcie sklepu internetowego musisz uwzględnić w budżecie profesjonalne zdjęcia produktów i minimum jeden film promocyjny, który wykorzystasz do kampanii reklamowych online. Robiąc biznesplan znajdź profesjonalne studio fotograficzne i zleć wykonanie szacunkowej wyceny fotografii reklamowej Twoich produktów. Dzięki temu lepiej zaplanujesz wydatki i zobaczysz czy zgromadzone środki wystarczą na rozpoczęcie działalności. Skuteczna fotografia produktów to podstawa w handlu internetowym, szczególnie na początku kiedy sklep nie przynosi jeszcze dużych zysków.
Gdzie zamawiać zdjęcia produktów w niskiej cenie?
Na cenę fotografii produktowej składa się kilka czynników. Podstawowe z nich to:
- wynagrodzenie dla studia fotograficznego,
- czas w jakim zostaną wykonane zdjęcia,
- jakość otrzymanych zdjęć produktów,
- skuteczność fotografii produktowej w sprzedaży produktów.
Studio fotograficzne oczekujące niskiego wynagrodzenia może, w ostatecznym rozrachunku, okazać się najdroższe i nieefektywne. Wybierając Studio fotograficzne do stałej współpracy z Twoim sklepem internetowym szukaj raczej większych firm zatrudniających specjalistów z różnych dziedzin i więcej niż jednego fotografa. Duże studia fotograficzne najczęściej oferują umiarkowane ceny, jednocześnie zapewniając duże doświadczenie, szybką realizację i powtarzalną, wysoką jakość zdjęć. Zbyt niska wycena sesji zdjęciowej produktów powinna wzbudzić Twoje podejrzenia. Powierzanie zdjęć produktowych lub reklamowych amatorom ze względu na niską cenę jednostkową to bardzo zły pomysł prowadzący do wielu kłopotów.
Czy można używać ogólnodostępnych zdjęć produktów lub zdjęć reklamowych?
Każde zdjęcie ma swojego autora, a co za tym idzie jest chronione prawem autorskim. Pobranie fotografii nawet z bezimiennej strony www nie zwalnia nas z obowiązku przestrzegania prawa i uzyskania pozwolenia od autora na jej wykorzystanie, szczególnie jeśli chcemy to zrobić w celach komercyjnych. Dodatkowo używanie powszechnie dostępnych zdjęć działa na naszą niekorzyść w kontekście SEO oraz wpływa negatywnie na wizerunek i wiarygodność sklepu internetowego. W przypadku sklepu internetowego niewskazane jest też korzystanie z fotografii reklamowej dostępnej za pośrednictwem banków zdjęć, chyba że zostanie ona poddana znacznej edycji cyfrowej. Użytkowanie zdjęć produktów powszechnie dostępnych w Internecie działa wielowymiarowo na niekorzyść sklepu internetowego. Więcej na ten temat przeczytasz w naszej bazie wiedzy w artykułach dotyczących SEO.
Studio Fotografii i filmu reklamowego – Formedia
Jak redukować koszty związane z fotografią produktową?
Wydając pieniądze na fotografię reklamową produktów musisz działać rozważnie, pamiętając że kluczowa dla sklepu internetowego jest skuteczność zdjęć produktów. Jeśli zdjęcia nie sprzedadzą produktów to nie będzie miało znaczenia ile kosztowały oraz czy są atrakcyjne z Twojego punktu widzenia. Oszczędność w tym wypadku nie polega na znalezieniu najtańszej oferty na rynku. Rozsądnie jest wybrać do współpracy duże wyspecjalizowane w reklamie studio fotograficzne z wieloletnim doświadczeniem i bogatym portfolio. Warto sprawdzić również opinie o wybranej firmie w wyszukiwarce Google oraz zlecić wykonanie zdjęć próbnych. Myśląc o stałej współpracy ze studiem fotograficznym, należy wybrać firmę zatrudniająca kilku pracowników i co najmniej dwóch fotografów. Dzięki temu mamy większe szanse na sprawną realizację naszych zleceń w razie nieprzewidzianych zdarzeń losowych takich jak na przykład choroby. Szybki czas realizacji, brak poprawek, wysoka jakość, efektywność zdjęć, kreatywność personelu i bezproblemowy kontakt sprawią, że oferta profesjonalistów może okazać się najtańsza, a co najważniejsze skuteczna. Kiedy zdecydujemy się na współpracę z dobrym studiem fotograficznym warto porozmawiać z jego pracownikami o realnych możliwościach obniżenia kosztów. Przykładowe metody na osiągnięcie dodatkowych oszczędności opisaliśmy na początku tego artykułu omawiając składowe ceny zdjęć typu Packshot.
Cena zdjęć produktowych – podsumowanie
Fotografia produktowa jest Twoim sprzymierzeńcem, to ona ma za zadanie przyciągnąć klientów do sklepu internetowego i zachęcić ich do zakupów. Jeśli zdjęcia produktów spełnią oczekiwania konsumentów to efekty sprzedażowe w Twoim sklepie internetowym pojawią się bardzo szybko. Sprzedaż internetowa to skomplikowane zadanie, które wydaje się proste tylko nieświadomym. Sukces sklepu internetowego jest zależny od wielu czynników, o których wspominamy w innych artykułach zgromadzonych w naszej bazie wiedzy, jednak fotografia produktowa wydaje się być czynnikiem decydującym o powodzeniu lub porażce przedsiębiorcy.