Fotografia typu Packshot – Cena.
Fotografia packshotowa są to proste zdjęcia produktu na białym tle.
Od czego zależy koszt fotografii packshotowych ?
- Najważniejszym czynnikiem budującym cenę jest ilość zdjęć, które chcesz zlecić. Jeśli jednorazowo zlecisz dużo zdjęć możesz liczyć na bardzo atrakcyjne ceny.
- Cena fotografii zależy również od stopnia skomplikowania produktu. Jeśli Twoje produkty są przezroczyste lub odblaskowe musisz liczyć się z większymi kosztami.
- Nie bez znaczenia jest też stan w jakim produkty docierają do Studia Fotograficznego. Jeśli chcesz obniżyć koszty zdjęć, zadbaj o to aby produkty docierały w jak najlepszym stanie np. wyprasowana odzież lub nowe nienaruszone opakowania.
- Jest to od lat najbardziej popularna forma prezentacji produktów w sklepach internetowych. Jednak coraz częściej jest ona łączona z fotografiami wizerunkowymi, które napędzają sprzedaż.
- Zdjęcia tego typu są niezbędne jeśli planujesz umieszczać swoje produkty w prasie lub innych mediach drukowanych.
- Zdjęcia packshot sprawiają wrażenie bardzo prostych w wykonaniu. Są to tylko pozory. Zdjęcia packshotowe są najczęściej bardzo mocno obrabiane cyfrowo aby pokazać produkt bez wad produkcyjnych.
Podawanie w tym miejscu cen w złotówkach byłoby błędem ponieważ każde Studio robi indywidualną wycenę dla konkretnego zlecenia. Jednak musisz wiedzieć, że aby wykonać dobre zdjęcie packshotowe i wyretuszować je w programie graficznym potrzeba około 30 minut czasu. Jeśli jakaś Firma lub Freelancer proponuje Ci cenę 5-10 zł za zdjęcie można być pewnym że są to amatorzy z kiepskim sprzętem, którzy bardzo nisko cenią swój czas. Tak niska cena wróży kłopoty, długi czas oczekiwania, niekończące się poprawki, problemy z wiernym odtworzeniem kolorów na zdjęciach co w przyszłości może powodować falę zwrotów towaru itp. Generalnie im większe Studio tym lepszy stosunek jakości zdjęć do ceny i krótszy czas realizacji. Widełki cenowe za zdjęcia dobrej jakości to 30-70zł. Wyjątkiem są zdjęcia np. Biżuterii które mogą kosztować drożej.
Zalety :
- Niski koszt wykonania.
- Możliwość pokazania produktu w wielu ujęciach i konfiguracjach.
- Możliwość łatwego wycięcia produktu z tła.
- Szerokie zastosowanie w mediach drukowanych i sklepach internetowych.
Wady :
- Fotografia packshotowa pokazuje produkt bez żadnego kontekstu, który mógłby wywołać emocje u Twoich Klientów.
- Zdjęcia packshotowe produktów mają wartość dokumentacyjną ale nie reklamową. Jeśli Twoja konkurencja ten sam produkt zaprezentuje w formie zdjęć wizerunkowych lub reklamowych może to przekonać Klientów.
- Jeśli decydujesz się na tą formę prezentacji produktu to tylko w najwyższej jakości. Fotografie muszą wyglądać nieskazitelnie. Kiepskie zdjęcia packshotowe kojarzą się Klientom bardzo źle. Budzą wątpliwości co do wiarygodności Firmy, która je prezentuje.
Fotografia reklamowa – Cena.
Fotografia reklamowa to bardzo szerokie pojęcie. Można nim określić każdy typ fotografii komercyjnej. W tym poradniku pisząc „fotografia reklamowa” mamy na myśli zdjęcia, na których głównym bohaterem jest produkt, przedstawiony w jakimś kontekście. Mówiąc prościej na jakimś atrakcyjnym tle.
Od czego zależy koszt fotografii reklamowych ?
- Tak jak w przypadku zdjęć packshotowych również i w tym wypadku na cenę ma wpływ ilość zdjęć które chcesz zlecić. Przy dużych zleceniach możesz liczyć na atrakcyjne ceny. Jednak nie jest to już takie oczywiste jak w przypadku zdjęć packshotowych.
- Głównym czynnikiem budującym cenę jest właśnie tło na którym pojawi się produkt.
- Czasem jest to grafika komputerowa. Innym razem może to być widok miasta z lotu ptaka. Różnice w cenach będą ogromne.
- Dlatego wycena zawsze jest realizowana indywidualnie w zależności od wymagań Klienta.
- Zamawiając fotografie tego typu spodziewaj się różnych propozycji ze strony Studia Fotograficznego uwzględniających wielkość Twojego budżetu.
- Dobre zdjęcie nie musi być drogie, jednak najczęściej jest dużo droższe od fotografii packshotowej.
- Cena dobrej fotografii reklamowej nie ma znaczenia jeśli pomaga Ci ona sprzedawać produkty lub usługi. Dobrze wykonana zwraca się wielokrotnie.
Średni koszt wykonania jednego zdjęcia reklamowego w Polsce waha się pomiędzy 100 – 2000zł Wyjątkiem są zdjęcia realizowane z dużym rozmachem scenograficznym, z udziałem Gwiazdorów, lub w nietypowych lokalizacjach.
Zalety :
- Fotografia reklamowa przyciąga Klientów poprzez atrakcyjną prezentację produktu i kontekst.
- Wywołuje emocje u Klientów przez co zostaje dobrze zapamiętana.
- Może być śmieszna, smutna, kontrowersyjna, pokazywać luksus lub kontrasty, ale zawsze jest „jakaś”.
- Zdjęcia reklamowe mają bardzo szerokie zastosowanie. Nadają się na pierwsze strony katalogów drukowanych lub cyfrowych. Mogą być wykorzystane jako reklamy prasowe, plakaty, banery stron internetowych.
- Przemyślane zdjęcia reklamowe szybko budują wizerunek marki.
- Fotografia reklamowa podnosi sprzedaż produktów i usług.
Wady :
- Cena może ograniczać Twoją swobodę w wykonywaniu wielu zdjęć reklamowych dla jednego produktu.